close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה זה קבלן רשום ולמה חשוב לעבוד רק עם קבלן רשום?

מערכת שורשכב אלול, תשעט22/09/2019

קבלן רשום הוא כזה שעבר את הבחינות המקצועיות של משרד השיכון בתחום ההתמחות, התחייב לסטנדרטים של משרד השיכון לשירות בעבודה ושהוא מופיע בפנקס על פי סיווג ספציפי והיקף פרויקטים מסויים

תגיות:
סביר להניח שמתישהו והיכן שהוא שמעתם גם אתם את המונח קבלן רשום, אבל ייתכן שלא הבנתם בדיוק מה זה אומר או שאתם לא מייחסים לעניין את החשיבות הראויה לו. אז מה זה בעצם קבלן רשום? חוץ מזה שהוא רשום, מה רישום זה אומר עליו? מהי רמת השירות והמקצועיות שאתם יכולים לצפות לה מקבלן רשום ומדוע? בשורות הבאות נספק לכם את התשובות לכל השאלות הללו, וסביר להניח שבסופן כבר תבינו שלא עובדים עם קבלן שאינו קבלן רשום.

אז מה זה קבלן רשום?
תחום הבנייה בישראל הוא תחום מאוד רציני שזוכה למשאבים עצומים רק בכדי לתכנן אותו ולפקח עליו ולא בכדי. המדובר
בתחום בו אנשים מבצעים את ההשקעות הגדולות ביותר שלהם בכל חייהם, תחום שמשפיע על חייו של כל אזרח ותחום שעושה שימוש בקרקעות המדינה. מתוך התפיסה הזאת, נוצר גם הצורך לפקח יותר מקרוב על אנשי המקצוע הפעילים בתחום זה וזאת לאור שלל מקרי הונאה, תרמית, רשלנות או סתם שירות גרוע, שהתרחשו בעבר הרחוק מצד קבלנים מול לקוחותיהם. לשם כך יצר משרד השיכון והבינוי את פנקס הקבלנים שבו רשומים כל הקבלנים שעומדים בקריטריונים אותם הגדיר המשרד. קבלן שלא עומד בקריטריונים הנדרשים לא יוכל לרשום את עצמו בפנקס ולהיפך. המשמעות היא שקבלן רשום הוא קבלן ששמו מופיע ברשם הקבלנים.

מה זה אומר קבלן רשום?
כאשר קבלן הופך לקבלן רשום זה אומר עליו שהוא עבר את הבחינות המקצועיות של משרד השיכון בתחום ההתמחות שלו, שהוא התחייב לסטנדרטים של משרד השיכון לשירות ויושרה בעבודתו ושהוא מופיע בפנקס על פי סיווג ספציפי של תחום התמחות ספציפי והיקף פרויקטים ספציפי. כך למשל, ישנם קבלנים רשומים בתחום האינסטלציה בפרויקטים של עד 100 אלף שקלים. ישנם קבלנים אחרים שרשומים בתחום קבלני שלד בהיקפים של עד 5 מיליון שקלים וכן הלאה.

מדוע חשוב לעבוד אך ורק עם קבלן רשום?
קבלן רשום הוא נכס עבור כל קבלן הפועל בתחום הבניין. כאשר קבלן הופך להיות קבלן רשום הוא יכול להתחיל להשתתף במכרזים גדולים ובעמידה בקריטריונים מסוימים, יוכל להפוך גם לקבלן מוכר של משרד הבטחון ולקחת חלק בפרויקטים שלו ובפרויקטים ממשלתיים נוספים. כשקבלן משיג את המעמד הזה הוא יעשה הכל בכדי לא לאבד אותו שוב וזה אומר שהוא יקפיד להתנהל מול לקוחותיו על פי הסטנדרטים שמכתיב לו משרד השיכון. קבלן רשום לא ירמה אתכם, הוא לא ינטוש אתכם באמצע הפרויקט, הוא לא ינהג ברשלנות או בחזירות והוא תמיד יקפיד על העקרונות המקצועיים. אם לא, תוכלו להתלונן עליו ובמקרים רבים זה גם יוביל לשלילת מעמדו כקבלן רשום, בדיוק מה שהוא רוצה להימנע ממנו.

בשיתוף היחידה לרישום קבלנים
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה